Friday, 25 July 2014

FOTD: Maroon Smokey Eye and Nude Lips

I think I have worn a nude lip maybe twice in my life? They're not my first choice of lip colour, but I've been wanting to do a maroon coloured smokey eye for a while now, and nude lips seemed to be the best choice, hopefully I didn't look like a corpse all night!


Face Products Used

1. Elf Mineral Infused Face Primer
2. Mac Studio Fix Foundation in NC15
3. Mac Pro longwear Concealer in NC15
4. Australis Fresh and Flawless Powder in Natural
5. Benefit Hoola Bronzer
6. Face of Australia Contour Kit
7. Sleek blush in Pinktini


Eye Products Used

1. Mac Eye Brows in Lingering
2. Urban Decay Primer Potion
3. 'Naked' and 'Buck' from the Naked Palette
4. Sleek Oh So Special Palette (Damn the names not being on it)
5. Nars Eyeshadow duo in China Seas
6. Maybelline Master Precise liquid liner
7. Eyelure Lash Fix eyelash adhesive
8. Unbranded lashes
9. Benefit They're Real mascara
10. Models Prefer Kohl liner in Dark Chocolate
11. MUA Glamour Nights Palette (white shade as brow highlight)
12. Maybelline Great Lash clear mascara

Lip Products Used

1. Lush Bubblegum Lipscrub
2. Elf LipLiner in Natural
3. Rimmel Kate Moss lipstick in shade 26


A whopping 22 products! I never realised how many I used until I wrote all the products out like that. It's also strange for me not having my lip ring in, I decided it was time to part ways after a good 2 and a half years, I feel a little naked at the moment. Anyway thanks so much for reading, and let me know how you feel about nude lipstick!

Monique xx



14 comments:

  1. Nude lips �� you look gorgeous with them I tried couple of times but it makes me look pale due to my complexion
    I prefer dark colors for lips but I still use nude lippies every now and than
    I love your eyeshadow btw x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thankyou so much Varinder! Im a dark lip girl myself haha, good to try something different every now and then :) x

      Delete
  2. That nude shade looks perfect on you, you should definitely wear it more often :)

    ReplyDelete
  3. You look gorgeous!! I love the nude lip :)

    The Sunday Chapter

    ReplyDelete
  4. Well, if that's what a corpse looks like, I want to look like one, too! LOL. Yep, you need to wear nude lips more often (Don't put your dark lippies away, tho, lol) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol Indie! Thanks so much lovely!! And don't worry I would never neglect them haha xx

      Delete
  5. Oh darling, what a fabulous look for you - I swear you look just like a porcelain doll, flawless and ever so pretty! Love the nude lips - all the attention is on your eyes, which is where it should be because they're so gorgeous. You should wear maroon more often hon, it's such a great colour on you ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're far too kind to me Kats, thanks so much lovely! xx

      Delete
  6. You look great lovely, i love this FOTD! I absolutely love nudes but I agree, I feel washed out and corpse-y with a few cooler, lighter shades.

    lilynotlouise.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks gorgeous!! Yeah Ive seen a few girls out looking somewhat 'dead' aha each to their own but I was definitely trying to avoid that look :)

      Delete
  7. I love this FOTD, but I love all of the ones that you do! I especially appreciate your precision with liquid eyeliner, something that I am yet to achieve. I understand your concerns about the nude lip thing. I also love bright and bold lipsticks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw thanks so much lovely!! I don't think Ill be straying from the bold lips for long :)

      Delete